tisdag 15 januari 2013

Trampa vatten (snö)

Bara för att det var (lite) snö behövde det ju inte innebära att man ligger på latsidan och tar bussen hem från jobbet. Nej då. På med kläderna, i med hörlurarna i öronen, vinka hej då till kollegan som jag delar rum med och sen ut i snöovädret.

Med all förståelse att cykelvägar såg ut som de gjorde så pulsade jag hem mina 6 km. Två steg fram och tre glidningar åt sidan. Det var som när jag gick på vattengympa för många härrans år sen när man skulle trampa vatten. Man trampade och trampade men man kom ingen vart. Det kändes som det i dag när jag gick hem. Dock visade mätaren att det bara tog 4 minuter längre än vanligt. Gissa om det känns i höfterna nu ... Aj Aj Aj vad de har fått jobba.

Får väl se hur jag tar mig hem i morgon.

Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer: