tisdag 8 januari 2013

Tränare på ett annat sätt

I dag var det första gången som Ebba åkte iväg på träning utan att jag var med som tränare. Jag har ju självklart varit ledig från träningen tidigare. Men nu är det annorlunda eftersom jag har slutat inom VGF.

Magnus och Wilma skjutsade Ebba och hennes gympakompis till träningen innan de for vidare till affärer. Jag talade om för Felix att vi skulle ta en promenad till biblioteket vilken inte var så populärt. Han ville ha rullstol. Men det var inte min plan. Jag sa att den var på skolan så han skulle få ha rullatorn. Inte heller populärt.
- Hämta den, sa Felix om rullstolen.
Men det är ju liksom låst på skolan. Så det sk*t sig.

När jag sa att vi skulle gå hem efter att lämnat tillbaka böckerna så var det inga problem att börja klä på sig. Han behövde alltså få veta att vi skulle gå hem också. Inte bara bort till biblioteket. Sen började den stappliga promenaden på dåliga kommunalt ... plogade ... cykelvägar. Ca 450 meter till biblan hade vi. Det tog ungefär 15 minuter med ca tre pauser på vägen.

Men nu har vi i alla fall tränat lite. Nästa tisdag får vi gå och lämna tillbaka boken vi fick med oss hem nu. Mera träning!

Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer: