söndag 25 oktober 2009

jobb jobb jobb

Den här helgen har varit allt annat än en helg känns det som.

Som vanligt så är det gympa på lördagmorgon. Kl 08:30 - 12:00. Alltså minimal sovmorgon.
I går blev det lite annorlunda i allafall i och med att vi blev bjudna till ett par kompisar. Det blev till och med så att vi spökade ut oss lite. Halloweenkläder. Mycket trevligt.

Söndag morgon ringer klockan igen alldeles för tidigt. Jag skulle jobba extra i och med att doktorerna jobbar undan köerna på kirurgen och opererade i går. Så jag åkte till jobbet och skrev nio operationer. Tack och lov så var det en hygglig talare i mina öron. Den andre mannen.... pojkspolingen var mindre rolig att lyssna på.

Om man tänker sig att man sniffat lite för mycket på lustgasen, tagit en lilling efter väl utfört arbete och sedan trycker in sju Dajmkolor i munnen. Dajmen försöker man svälja ner med en redig Whisky och för att blicka tillbaka så har pojkspolingen inte sovit som han borde och la till flera jäspar medan han pratade.

DET hade jag att försöka tyda idag när han pratade om vad han gjorde med patienten på operationsbordet. Det går väl an om man brukar skriva dessa operationer och känner till vad anatomin heter i området. Men jag är inte så van på detta område, så det tog lite tid att luska ut vad som skulle stå.

Efter jobbet så bar det iväg på Felix gympa. Äntligen! Som han har tjatat om Maries gympa. Han njöt som bara den.

Som avslutning på denna dag så sätter jag mig här framför datorn och ..... lägger in räkningar. Suck!

Vi flyttade in i vårt hus för 12 år sedan. Precis nu i november är det 12 år sedan. Detta innebär att alla f-bannade räkningar kommer och snor åt sig den lilla penning som man lyckats förhandla till sig i form av lön - tror jag det heter.

Nu ska jag fixa lite med kort. Det har blivit så där så att det lägger sig på hög igen. Jag har inte lagt över det på skiva - som jag borde. Så det är dags att pilla lite med det nu. Ha det gott!

2 kommentarer:

Ina sa...

Känner igen det där med räkningar..fast vi inte har hus. Tack för hälsningen, men du känner väl mig?! Jag dyker upp på jobbet som vanligt imorrn. Vattkoppor stoppar inte mig:)

ylvisen sa...

Stackare som har fått jobba! Synd att man inte fick se er igår på gymapan när ni väl var där allihop!

Nästa gympagång jobbar jag, är ju superanvändare och har jouren!

kram