fredag 16 oktober 2009

Stor bukett till dr S

I allt vad vi hållt på med när det gäller Felix sår som vägrar läka, så har vi i alla fall kontakt med en läkare på ortopeden här i Västerås som vi vill hissa högt upp på pallen när det gäller att ta oss på allvar och ta sig tid med oss.

Jag har sparat tid åt oss i och med att jag mejlar bilder på såret när det är något vi undrar över. Då ser han hur såret ser ut och han hör av sig, oftast per telefon, så att vi kan diskutera hur vi ska gå vidare.

Precis så hände det idag igen. Jag mejlade bilder på såret i går kväll efter att jag sett hur det vuxit i storlek igen. Berättade hur den senaste veckan varit och att jag skulle ringa sköterskorna som idag på morgonen för att försöka få till ett möte - igen. Kl 08:15 pratade jag med sköterskan som meddelade att dr S inte skulle vara på mottagningen idag och att han var borta nästa vecka. Hon förstod mig och jag förstod att hon inte kunde göra under. Hon sprang bort och kollade var han var denna dag och kom och berättade att han hade annat jobb. Men hon visste att han är duktig på att läsa sin mejl och lovade att hålla koll efter honom för att påminna honom om det. Sen skulle hon höra av sig så fort hon visste något. Jag kände mig ganska osäker när jag lade på luren då jag inte hade fått något besked om hur jag skulle få hjälp och att vänta på att han skulle läsa sin mejl... Efter 10 minuter ringer hon.

- Jag sa ju det! Jag har fått ditt mejl av dr S här och han vill att ni kommer till kl 10, sa den trevliga sköterskan.

Kl 09:50 stod han på mottagningen och tog emot Felix.

Vi förändrade - på prov - lite i rutinerna kring omläggningarna av såret. Annars ska han fortsätta med Heracillin och ha på skenan. Odling togs igen i såret. Det blev ett telefonsamtal till Uppsala och dr E som har hand om Felix när vi är där. Det som planeras nu är att plastikkirurgen ska kopplas in då vi ska ha återbesök i november i Uppsala. Blir det värre innan återbesöket så ska vi få en tidigare tid dit.

Det känns verkligen skönt att ha den här otroligt bra kontakten med sjukvården. Rätt personer finns för oss nu känner vi. Det är stor skillnad i hur vi kände i våras innan vi kom i kontakt med rätt folk.

1 kommentar:

Suzy71 sa...

Skönt för er att äntligen ha fått komma i "rätt" händer efter alla turer! Man säger ju att "tiden läker alla sår". Hoppas verkligen även det här!