måndag 8 februari 2010

År 1982 - minns ni den tiden?

Nu är Linas mat slut för den här gången. Den sista måltiden, kikärtsbiffar i pitabröd, den blev måttligt godkänd. Det var helt ok om man hade en rejäl klick matyoghurt i. Annars är kikärtorna för torra. Men det gick inte hem hos de andra.

I dag har det varit en konstig dag på jobbet. Stämningen är lite si så där. Det flöt inte på som vanligt. Det kändes som om det var sista dagen på något.

Det var det också. Sista dagen vi skriver i en pappersjournal. I morgon startar datajournalen hos oss. OK, det finns jobb kvar med pappersjournalerna, men allt nytt som kommer nu ska in i datajournalen.

Det kommer att ta tid innan jobbet flyter på igen. Men jag ser fram emot när det väl gör det.

Så när jag kom hem och hade fixat maten och disken så tog jag mitt lilla spel som jag köpte på Tradera för några veckor sedan.

Kommer ni ihåg det gamla Nintendo?

Just det som jag hade fick jag se på Tradera och bestämde mig för att jag skulle ha det. Oavsett pris. Det blev en rysare och priset steg. Men jag satte det sista budet och fick köpa spelet.

Nostalgin är på topp!

1 kommentar:

ylvisen sa...

Ha ha va kul!

När de där biffarna var ingen hit!