onsdag 10 februari 2010

Cosmic

Så heter datorprogrammet som vi använder på jobbet. Det startade igår. Från pappers journal in i datajournalen.
*
Summan av igår: Jag hade skitkul! Så där lagom kaos. Det kändes på sätt och vis ok att stå i korridoren och glo. Stilla. Många sprang omkring och vissa stod stilla. Man fick några hysteriska garvanfall. Men det kändes helt ok.
*
Summan av idag: Började ok. Skrev en operation i det nya systemet. Det gick väl bra. Sen började jag dala lite i energikicken. Jag känner att jag måste få skylla på att en bakterie anföll mig och gav mig en redig förkylning. Det blev tyngre och tyngre för varje minut. Hade jag bara sluppit detta så tror jag att jag hade varit lite mer klar i kolan än vad jag var idag. Så det kändes inte som om jag fick så mycket gjort. Mycket och mycket föresten. Det är inte mängden jag tänker på. Det är väl det att jag skulle behöva öva på olika sorts skrivande så att man har sett hur det funkar och så.

Bara att hoppas på att orken hänger kvar trots förkylning. Jag vill verkligen inte bli sjuk nu.

Bäst att sussa. I morgon ska vi ju vara glada och nöjda över att ännu en dag få slå upp våra ögon och mottaga dagen som världen bjuder oss på.

Inga kommentarer: