söndag 14 juni 2009

Inte blev det någon vinst när det gällde tårttävlingen. Men det var himlans trevligt iallafall.
14 st tårtor stod på bordet när det kom folk från kirurgen som ville mingla, smaka och rösta.
En sak har jag lärt mig iallafall.
Det är INTE värt tiden och mödan att göra sin egen tårtbotten. Den som finns att köpa i affären är god och håller ihop när man lyfter delarna var för sig. Det är ju tur att jag garnerade tårtan så att hålen och de ihoplappade pusselbitarna till tårtbotten syntes.

Förra veckan var det en häktisk vecka om man blickar tillbaka. Avslutningar i tre dagar för våra tre barn. Tårttävling. Läkarbesök. Tandläkarbesök.

Men det är ju mysigt att kunna vara med på avslutningarna ialla fall.
I helgen klippte vi sönder ballongerna som vi hade klistrat tidningpapper på tidigare. Sen blev det målning av skapelserna. Till att börja med användes pensel...

För att sedan fingra lite på färgen som faktiskt var fingerfärg.


Skööööönt att kladda!


TITTUT!!!
Trodde ni att det skulle bli ett inlägg utan Felix sår?!?!?!
FEL FEL FEL FEL!
I fredags var Magnus med Felix till familjeläkaren för att vi har sett att såret blir värre..... igen. Efter att ha konsulterat sköterskan som lade om såret sist, så bestämdes det - till slut - att det ska skickas en remiss till infektion eftersom sköterskan tyckte att det blivit värre.
Det är ju inte en dag för tidigt om man säger så. Såret har ju bara varit öppet sedan i början på maj......
I dag såg det ÄNNU värre ut än i fredags enligt Magnus som såg det då. Telefonsamtal till sjukvårdsrådgivningen resulterade i ..... vänta till på måndag och kontakta infektion då. Det ska tydligen gå att få akuttider där. Så kl 8 prick sitter jag på mitt rum på jobbet och ringer infektion för att vara beredd att sticka till skolan och hämta Felix för att få komma dit.
Vi åker ju liksom till legoland om 5 veckor. Jag vill inte att det ska vara öppet sår då. Tänk om det blir badväder!
- Nä Felix, du och jag sitter i sanden och tittar på när de andra badar.......
Hej hopp för denna gång.




Inga kommentarer: