lördag 25 juli 2009

☼ ♥ Grattis Sussi ♥ ☼

Jag får väl lägga till:

- I efterskott! eftersom jag tagit min tid, den 24 juli, till annat än att lägga in grattiset på bloggen. Jag hann ju ringa ialla fall.

Min syster som vet så mycket om mig och som är så lik men ändå så olik mig i många saker.

När jag klev in på sidan av 40-strecket så fick jag en bok från min syster som hon hade fyllt i. Den handlade om mig och minnen som hon hade tillsammans med mig. Minnen som kunde vara fler om vi hade fått bo tillsammans när vi var små. Men de minnen vi har då vi väl träffades är underbara. Vi minns samma saker. Kan ju vara för att vi pratar en del i dag om hur livet är och har varit.

I dagsläget vet min syster ganska väl om hur jag är i vardagen. Det syns ju bara på när man skulle ringa in hur jag håller mig i form.
Det enda jag har fundering på är det där med träning. Jag är ju tränare i gymnastik och rör mig lite där. Men aktiv träning för min egen kondition - den excisterar inte så som det kanske ser ut när man ringar in att jag tränar. Annars är det klockrent, det min syster har ringat in!
Sen var det ju det där med minnen. Viktigt i livet. Att minnas och att leva vidare. Att hålla på att undra med en massa "om", påverkar ju inte dagsläget. Så att minnas det som har varit är guld värt när jag tänker på de stunder som jag och min syster hade tillsammans, varannan helg.


Allt går ju inte att fylla i. Det är ju en förtryckt bok. Men allt som min kära syster Sussi har skrivit betyder så mycket för mig. En bok som jag kan läsa om och om igen. Med ett leende på läpparna.
♪♪♪♫♫♫ Grattis igen Sussi på din födelsedag. ♪♪♪♫♫♫
Kram systeryster Carina
Hela familjen hälsar, men det sa jag väl när vi talades vid.



Inga kommentarer: