måndag 3 augusti 2009

Grattis älskade Ebba 11 år


Ebba 11 år idag!!!
Som hon har väntat vår idag 11 åriga tjej.


De senaste dagarna har hon längtat till kvällarna så att hon skulle få gå och lägga sig - en dag närmare födelsedagen.

I går kom det andra funderingar. Hon vill inte bli stor. Hon vill vara liten.

Det är väl en tid här som hon dras emellan att leka och bli ungdom. Puberteten närmar sig. En tuff tid framöver kan jag tänka mig.

Jag tycker att Ebba är i en härlig ålder just nu. Att ha henne med på stan eller bara när man ska handla är ett kul sällskap. Ingen man behöver vara rädd att tappa bort och få höra i högtalarna att någon saknar sin mamma. En person som man kan ha kul med.

Ebba och jag brukar ibland, kanske en gång per år, ha en egen helg tillsammans. Då har vi en grej som vi måste göra. Trycka in oss i en fotoautomat.

Vi har bara två remsor med foton. Denna remsa togs för minst ett år sedan. Så det är helt klart dags för att skicka övriga familjemedlemmar till farmor och farfar så att vi kan ha en egen helg tillsammans. Vi gillar ju båda att gå på stan och strosa och titta på prylar. Sen blir det alltid någon kasse med saker som följer med hem från stan ;-)

I dag har hon använt sina nya kläder som hon har fått då hon och en kompis har lekt tv-inspelning med nyheter, sport och väder. Detta har filmats med Ebbas nya kamera som stod högst upp på önskelistan. Jättelycklig Ebba!

Nu är jag den enda som är uppe i familjen. Magnus har börjat jobba (jag har två veckor kvar på semestern) och alla var uppe i ottan för att fira Ebba. Jag skulle inte vara vaken så här länge. Mitt mål var att ligga i säng kl 21...
Det höll inte.

Så jag blir nog bara två timmar sen till läggdags efter att jag bara ska...

Natti natti

1 kommentar:

Skolgatan sa...

Grattis,grattis Ebba!

Trevligt att ni brukar ha en egenhelg,det är nog en fördel med att ha en tjej,dom tycker det är kul att gå i affärer:-)