onsdag 12 oktober 2011

Hårt bröd à la bra för magen och jättegott

I kväll gör jag sats två för det goda hårda brödet som jag fick recept på av min syster - som i sin tur hade hittat det på en blogg - som i sin tur länkade till receptet på en annan blogg ...

Jag gjorde det hårda brödet i måndags när jag hade min semesterdag efter SPA-helgen.

För det första så ville jag prova det själv och baka åt min familj. Men jag hade faktiskt mina arbetskamrater i tanken också. Jag tycker att det är kul att ta med sig något att bjuda på. Det blir liksom en kick av positiv feedback när man har med sig något som de inte räknar med.

Kan jag göra dem glada för en stund, så mår jag också bra. Bra för själen.

Så nu blir det påfyllning av baket. Smeten görs idag och så bakar jag ut det i morgon när jag vabbar med Wilma.

Receptet då?

Klicka in er HÄR så har ni både recept och bilder.

Lycka till!

1 kommentar:

ylvisen sa...

Prova och bjud mina jobbarkompisar mä!