fredag 29 januari 2010

Nu vet vi vad vi ska äta nästa vecka!




Nästa vecka från och med tisdag kommer vi inte att stå och glo in i kylen och frysen och undra vad vi ska äta. Denna ständiga fundering som oftast slutar med köttbullar och mos eller korv och makaroner.
Vi har förberett barnen på att vi inte kommer att bestämma vad vi ska äta under fem dagar. För det är Lina som bestämmer det.

Wilma tittade oroligt och med tårar i ögonen så undrade hon vad hon skulle göra om hon inte tyckte om maten? Men det var ju lika för alla, svarade jag. Det är ju inte säkert att jag heller tycker om maten. Men då får man göra vad man kan för att bli mätt av det som serveras. Hon köpte det. Ebba gillade idén och tycker att det ska bli spännande. Magnus tittade nyss över axeln på menyn och undrade om vi skulle äta ute hela nästa vecka.....

Vi har alltså fått mejl om nästa veckas leverans. Vad maträtterna kallas. Det tillkommer en liten lista på sådant som kan vara bra att ha hemma. Här var den listan:


Bra att ha hemma:
Vitlök, olja, vinäger, smör, vetemjöl, ströbröd, salt, svartpeppar, mald vitpeppar, chilipeppar, strösocker och grönsaksbuljong.


Resten ligger i kassen.

Jag tycker verkligen att det ska bli spännande. Kan bara säga att jag inte hade gått och handlat detta själv. Men nu när man får det levererat så ska det bli kul att testa. Fisk och kyckling fanns med. De andra dagarna återkommer jag om. Ska bara slå upp vad allt är för något... Skämtar alltså :)

1 kommentar:

ylvisen sa...

Hoppas ni blir nöjda! Vi tycker det är jättebra!