måndag 11 januari 2010

Recept från år 1930

Även om jag tröttnade på att jobba på apotek så finns dock lite intresse kvar i läkemedel m m.

"Med mera" i meningen här ovan innebär gamla burkar från apoteket som jag inhandlat från Tradera. Idag fick jag hem ett recept som jag ropat in på Tradera. Ett recept från 1930 som apoteket i Vetlanda har stämplat.

Jag väntar även på en reklamartikel om Treo. Jag tänkte se hur dessa två passar ihop och kanske kan rama in dessa. Apoteksburkarna står i prylhyllan i köket.

... ja, en till burk är faktiskt på väg. Vet inte ålder på den men det står "rikstel" på baksidan och sedan ett nummer. Jag testar att klistra in länken HÄR så får ni se den. Kanske inte ens är tabletter från apotek, utan bara vanliga halstabletter. Men jag gillade burken.

För övrigt så trodde vi att vi skulle orka tapetsera lite här i kväll. Men efter första dagen på arbetet efter några dagars ledighet, så känner jag mig helt tom i bollen. Det var ingen vacker syn för ögat när man kom tillbaka. Å värre lär det bli eftersom vi tar oss närmare införandet av datajournalen nu. Nu vill det till att ledningen är hygglig mot sina arbetare - så länge som de håller... Arbetarna på golvet alltså. Vi som arbetar.

Inga kommentarer: