måndag 26 januari 2009

- Jag tar pengar av dig Magnus!!!!

Samma visa varje månad. - Nä men OJ vad räkningar det var just den HÄR månaden - också.....
Ständigt extra överföringar från vardera vuxen för att pengarna ska räcka till för att slippa hålla i tjock-tv'n när kronofogden kommer.

Det är ju tur att man inte behöver ha dem ränna här runt hörnen varje månad iallafall.
Men nu är de inlagda och väntar på att få komma till rätt ägare. Pengarna alltså. Inte kronofogdegubbarna.

Man kan ju iallafall konstatera att man rättar munnen efter plånboken.... eller hur nu ordspråket lyder.
Faktum är att jag i samråd med min älskade sambo fick tänka till lite innan jag valde att skola om mig. Det var ju helt klart en test när man väl studerade och hade studielån som man fick se om det var möjligt att ha denna låga inkomst.

Det var det.

Så jag valde alltså att sänka min lön X antal tusen för mitt nya arbete.
Jösses vad glad jag är att jag tordes ta steget. Det var värt ALLT kan jag säga så här idag.
Vi har heller ett fungerande familjeliv med glada och nöjda familjemedlemmar och en lägre inkomst än en hög inkomst och ond mage för att man MÅSTE gå till jobbet.

Nu har jag jättebra arbetstider och dessutom flex. Så man behöver inte stressa häcken av sig när man ska till och från jobbet.
Att kunna sätta sig ner med en jätteledsen Wilma i två minuter och bara kramas på dagis och känna att hon blir lugn och trygg innan man vinkar i fönstret. Det är en jätteförmån att ha flex känner jag.

Usch. Nu hör jag oroväckande hosta en vånig upp. Felix.
Det är verkligen en tidsfråga innan han är hemma.
I helgen bröt en förkylning ut hos honom som heter duga. Varenda nysning ger en lång och slingrig E18 ner för näsborrarna.
Han fick Mollipect nu i förebyggande syfte. Det brukar nämligen komma en del krupp när han blir så här. Då räcker det med Mollipect för honom.

Bästa att ta vara på så många sovminutrar som möjligt och tassa upp till slafen.

Hej så länge. Nu ska jag drömma om sommaren.
Följande kort är från förra sommaren
Ebba älskar att bada. Detta är i sjön där vi campade utanför Katrineholm.

Wilma kan också konsten att njuta av strandlivet vid campingen.
Detta tillhör inte någon camping utan vår plaskdamm som var lite bottenvatten i när vi kom hem från dagis förra sommaren. Felix hade inte tid att ta av sig kläderna innan han ville svalka sig.





1 kommentar:

ylvisen sa...

Tjock-tv:en! Jag garvar på mig, håll i den du, den är säkert jättelätt att springa iväg med....

Härliga sommarbilder!

Sen måste jag berätta att jag ska få hjälpa en familj som ska adoptera ett sysonpar som är 3 och 5 år. Jag ska visa hur stödtecken fungerar,sen får vi sen om de nappar. Du hittar familjen längst ner i min blogglista, hon skriver jättebra om adoption ochlängtan efter sina barn!

kram