lördag 3 januari 2009

Vem är "han"?

"Han" som går här i huset. Han som det känns som om han bor här. Han som lagar mat, städar, tvättar, ser på TV. Han som sover bredvid mig om nätterna (förutom våra barn som också vill känna av lite gemenskap om nätterna).

När någon av de minsta är färdig på toaletten så ropas det:
- Färdig!
"Han" går dit för att hjälpa....
- Nä, mamma! får "han" höra.

När det är dags att klä på sig så går "han" för att hjälpa till med det som behövs...
- Nä, mamma! får "han" höra.

När det är dags att läsa kvällssaga så går han in för att sätta sig och mysa med de underbara barnen....
-Nä, mamma! får "han" höra

Är det bara vi som har det så här?

Har ni en "han" som går omkring i ert hem?

JAG vet vem "han" är. Det är mannen i mitt liv som jag älskar och som är pappa till våra tre underbara barn.

Nu på morgonen har det varit extremt och "han" sa att han känner sig som en skuggfigur som smyger omkring här i vårt hem.

Nu när jag satte mig här vid datorn så var skuggfiguren och hjälpte Felix på toaletten (efter viss övertalning så fick "han" hjälpa till). När Felix kom ut från toaletten så gick han genast och svängde huvudet tills han fick se mig.

- Dä ä du ju, sa Felix och kom och gav mig en varm kärleksfull kram.

Skuggfiguren stod i hallen och såg på när Felix gav sin mamma denna varma kärlek.

Men jag lovar att skuggfiguren i vårt hus får en hel del kärlek av sin familj, även av sina barn.... ibland... eller ganska ofta faktiskt.

Så gott folk - Krama om varandra i familjen!

Glöm inte skuggfiguren bara.

1 kommentar:

ylvisen sa...

Halloj! Kul, här ska jag kika runt! Ha ha, jag blev rätt nöjd över mitt MMS, eller inte... ha ham, kul att ha lärt dina ungar lite tok...

Ja vi har oxå en skuggfigur här fast mest när det gäller Jesper, just för tillfället är det mest pappa för felix men det går i vågor!

KRAM