onsdag 20 april 2011

En HP-dator, bärbar , lätt ...

Jag är ju med i Smartson testpilot och har hittills fått äran att prova några saker. Bröd. Tvättateraljer. Pizza.

Nu såg jag något som fastnade på min näthinna. Precis i rätt tid.
Det gäller en bärbar dator från HP som man kan få testa i en månad.
Läs HÄR för att se mer om testet och varför inte gå med själv???

För tillfället äger vi två halvroliga datorer. En som man tror att man måste tanka med diesel för att den ska starta - det tar en kvart innan den har vaknat till liv och är klar för att använda *sliter mitt hår*. Den andra lättare bärbara skrothögen vars märke jag inte vill vara elak nog att berätta om (det är inte en HP...) är inte värd att kallas dator när den vägrar att fungera som en dator. Kan inte se på film längre, nytt batteri dras ut på en timme, den tänker i all evighet *biter sönder mina knogar*.

Nä, det skulle vara perfekt att få prova ett annat märke nu när det är dags att införskaffa sig en ny dator. Vi har ju dock ganska höga krav - tror jag. Vi använder den till mycket bild/fotohantering, musik, film - både att titta på och göra egna, blogga - självklart! med mycket mera.

Vad handlar det om för dator då?

Jo denna:





Förstå bara att få en dator som inte hänger så mycket som våran nuvarande bärbara ... Att kunna roa sig, betala räkningar, lyssna på musik ... Ja, allt i vår datavärld utan att behöva sitta och vänta på att datorn tänker färdigt i X antal för många minuter.

Ser fram emot att få sätta fingrarna på tangentbordet på denna HP Pavilion dm1-3110eo Notebook PC

Inga kommentarer: