tisdag 26 april 2011

Semester dag 1

Eftersom jag har glidit över 40-sträcket och i och med det fått extra semesterdagar PLUS att jag detta år kommer att ta ut föräldrapenning i stället för semesterdagar, så kändes det lägligt att ta lite ledigt nu så här på våren.

Ledig ... Hm. Ja, från jobbet i alla fall.

Den första semesterdagen innehöll besök på lasarettet - inplanerat - för Felix del. Eftersom jag har svårt att hålla mig borta från jobbet, så passade vi på att glida in och säga hej till arbetskollegorna.

Sen blev det lite vila - älskar att vila!!!

När Wilma kom hem så åkte hon och jag till tapetaffären och tittade på hennes kommande tapet. Lånade hem lite prover och jag tror vi har bestämt oss.

Kvällsmat = sallad för min del.

Locka med en skitsur Felix ut på en träningsrunda. Han ville kolla på TV, men den kvoten var redan uppnådd och det känder läge att träna långdistanspromenad. Det var en del konflikter, men efter att ha behövt höja rösten och sedan försonats i en kram, så kom vi iväg. Målet var att gå och posta ett kort till farmor och farfar och sedan gå hem igen. Den långa sträckan från hemmet till postlådan och hem igen mätte cirka 650 meter.

Sedan iväg och hämta Ebba på gympan.

Tja. Jag känner att det var en skön första semesterdag.

Inga kommentarer: