fredag 29 april 2011

Semester dag 4

Den sista semesterdagen för den här gången.

Morgonen såg lika dan ut som i går. Felix med taxin, Ebba till skolan och en promenad med Wilma till sin skola. Sen tillbaka till hemmet.

Kollade mejlen - väntade på ett viktigt mejl och även ett telefonsamtal. Inget mejl hade kommit. Började skriva ett mejl till vederbörande kommunalanställd som jag bett ringa upp mig. Under tiden ringde min pappa. Vi bestämde att hans hundar skulle få ta morgonpromenaden här på mitt område. När jag lagt på luren så ringde den andra personen jag väntat på.

Sen blev det en hundpromenad tillsammans med min pappa. Skönt att bli rastad så här på förmiddagen. Vilket lyx! Att kunna gå så här lugnt och skönt en solig vårdag.

Sen blev det dags att ta sig upp i Wilmas rum för att pilla bort bården. Tiden gick fort. Klockan slog 13 och telefonen ringde igen. Det var de som skulle köpa bokhyllan som hörde av sig. De var på väg. Ännu en lyckad Blocketförsäljning. Inte pengamässig alltså. Vi sätter ut låga priser för att bli av med grejerna. Alternativet är ju att man står med sk*ten kvar osålt i garaget.

Nästa anhalt var Öbergs för att köpa Wilmas tapet och färg. De hade allt hemma. Skönt.
Sedan iväg till skolan för att hämta de två minsta guldklimparna. Jag fick med ett extra barn på köpet idag. Wilmas kompis. Jag tror att de lekte på studsmattan i över en timme!

SMS:ade Magnus att det började bli kris. ZZZZZzzzzzz - jag började hamna närmare kudden i själen. Han kom hem - jag hamnade på kudden = zzzzzzzzzzzzzzz.
Magnus fixade kvällsmaten som jag gladeligen inmundigade denna kväll innan Wilma och jag fortsatte i hennes rum.

Den sista semesterdagen avslutas nu med Solsidans skiva 3.

Inga kommentarer: