söndag 13 september 2009

Alla är nöjda, men mest vi

I fredags kväll kom ett par kompisa hem till oss vid 22-tiden och hämtade våra två växasängar som vi skänker till en tjej som behöver lite extra hjälp. En tjej som våra kompisar lärt känna. En speciell tjej.

Visst är alla speciella, men här känns det som om man gör något väldigt bra när man skänker saker. Vi fick höra att det blev väldigt bra hemma hos henne med dessa två sängar. Då känns det ännu bättre faktiskt.

På lördagen var vi hem till min syster och firade hennes äldsta grabb som fyllt 18 år. Släktfest på nedervåningen och grabbfest på övervåningen. God mat och trevligt sällskap. Tack för festen Patrik!

I dag, söndag, har det varit en sådan där skön hemmadag. Fixa lite här och lite där. Har hjälpt Ebba och möblerat om inför hennes nya rum som planeras här i höst med nya tapeter.

Annonsen på vår gamla säng + sängbord + byrå åkte ut på Blocket på förmiddagen. Två timmar senare var det sålt och kl 16 kom de som överenskommet och hämtade allt för 500 kr. Jättelyckliga köpare.

Så den här helgen tycker jag att jag kan sammanfatta som att det blev många nöjda runt omkring oss. Då vi var bidragande del i nöjda vänner så känner vi oss ännu nöjdare över att vi har kunnat glädja några i vardagen.

Luddigt men skön tanke.

Nu ska jag släpa mig in i duschen. Jag har ju faktiskt tagit mig runt min bana à cirka 6 km här i kväll.

Inga kommentarer: