tisdag 22 september 2009

Mer Sigvart

Nu blir det lite mer information så att ni får se hur riktigt krånglig tavlan är.

Jag har här hållt knappen "larm" intryckt i 3 sekunder. Nu visas alla tider jag har ställt in då jag vill att tavlan ska pipa. Den översta lampan, kl 06:00 är dock inte ett larm utan bara en lampa som förflyttar sig till den tid jag vill ställa in ett nytt larm om jag håller in knappen "tid".

Annars har jag alltså ställt in att den ska pipa kl 06:45 - morgonrutiner, 17:00 - kvällsmat, 19:15 - kvällsrutiner.
Sen har jag försökt hänga på med kameran för att få med en liten inspelning när den larmar. Men jag missade varje gång här i kväll, så jag fick lov att ställa in ett extra larm för att få med det i kameran.

När klockan pep vid 19:15 så tittade Felix på tavlan och tecknade "borsta tänder" och på frågan vad vi skulle göra sen så svarade han:

- Vila.

DET FUNGERAR!!!

Host och harkel... vad var det den normalstörda personen sa...? Den används bara av äldre...

BULLSHIT! Nu blir det ändring på de förutfattade meningarna.

3 kommentarer:

ylvisen sa...

Härligt! Klart han kan det där!

Den måste jag få se på riktigt någon gång!

Kommer ni på familjeträffen på lördag?

Carina - den gråa pippin sa...

Nä, vi är inte hemma på lördag

Susanne sa...

Så himla bra den verkar vara!!! Härligt att du står på dig!