söndag 20 september 2009

Blått, vitt, rött, rosa, svart......

.
Jag har lärt mig en sak. Eller egentligen har jag väl lärt mig en hel del om jag tänker efter. Men nu tänker jag på en speciell sak.

Det är det där med att man hjälps åt i hemmet. Att båda städar, tvättar och lagar mat m m.

Förr tog jag hand om tvätten själv, för det var ju inte så betungande.

Men efter att jag suttit med foten inne i betongväggen så insåg jag att det inte bara handlade om att det inte var betungande. Jag ville ha det på ett speciellt sätt. För JAG gjorde väl rätt.

Att lämna över tvätten åt den andra hälften (i detta fall min kära sambo), var lite jobbigt.

Han gjorde ju inte som JAG GJORDE! Kan det bli rätt då?

Vad man än gör så ska man inte kommentera hur den andra hälften gör jobbet. Då kan man lika gärna ta skiten själv och sitta där med foten fastgjuten i betongen.

För vad händer om man gör det på ett annat sätt än på mitt sätt? OM det skulle hända något, gör det något?

I dag tog jag ur tvättmanskinen som min kära sambo hade laddat. När jag förflyttade tvätten till torktumlaren så var det ALLA färger man kan hitta i våra garderober. Det var en hej dundrande blandning mellan mörka och ljusa färger. Vita och starkt kulöra.

Vad hände?

Tvätten blev ren!

Denna gång, och ingen tidigare gång heller för den delen, har jag tagit ur någon missfärgad tvätt även om det har varit allt möjligt i tvättmaskinen. Å den dagen något blir missfärgat så lär man sig väl något av det också. Värdsliga ting...

Tänk på barnen i .......

Inga kommentarer: