söndag 16 augusti 2009

Jo så här blev det

Efter att ha tittat i kylen och hittat denna
så gick jag ut till den perfekt (ja, jag skryter lite) glödande grillen och grillade barnens kycklingfiléer. Samtidigt som jag kryddade min lever med ölen så klart.

Fint väder var det också.
Sen måste man tänka till lite.

Om man ska ha folk på besök och vi planerar att sitta vid bordet en lååååång stund. Så skulle jag inte tro att det skulle finnas tid och lust att ta en paus för att grilla "sockerbitar". Så det fick bli förrätten i stället.



Oj oj oj så gott.




Sen kom våra gäster som skulle sitta vid det dukade bordet. Magnus fick en blomma som han ska sköta om som sin bästa vän. Älskar den färgen! Så jag tjuvkikar lite...

Om det tidigare inlägget var svårt så är nog inte IQ så högt hos vederbörande. Men det talar ju inte för hur vänlig personen är i fråga.
Ebbas klasskompis och hennes föräldrar kom alltså på kräftkalas. Mums!
3 kg kräftor rakt ner i tre hungriga magar. En annan vuxenmage inmundigade räkor a la 0,5 kg - inte illa. Barnen lät sig smakas av dessa röda läckerheter. Ebba och Emma var väl de som smaskade som mest - kanske sög i sig saften och åt lite kött, men i övrigt fanns det kyckling och pommes till barnen. Wilma njöt av att vi hade folk hemma hos oss (tillhör inte vanligheten). Felix gillade lite kräftor - kors i taket! Vi vuxna fick äntligen en chans att umgås.


Felix troppade av först och ville sova. Sen kom Wilma och sa att hon var trött - kl 22.50! Vid den tiden hade vi bestämt att Emma skulle sova över och det bäddades för det. Så vi vuxna kunde umgås till ca kl 01:30 tror jag att hon blev.
Jag dilade till mig att jag tog städningen på natten om jag fick sovmorgon. Magnus som redan såg i kors svarade så klart ja -hi hi hi. Så jag städade undan. Sitter nu och bloggar och lyssnar till Felix samtal - pratar i sömnen. Men nu ska jag packa ihop mig själv och datorn. Kan ju bara avslöja att det var lite svår att skriva med vin i kroppen...
Tack Sussie, Anders och Emma för en trevlig kväll tillsammans.





2 kommentarer:

Sussie sa...

Tack själva :) Alltid trevligt att umgås med er!!

Visst lovade jag i ett svagt ögonblick att jag skulle gå-springa med dig i veckan? Ujujuj, vad har jag nu gått med på...

Ha det bra på jobbet i morgon!
Kram / Sussie

Carina - den gråa pippin sa...

Mycket riktigt Sussie! Jag ringer någon timme innan vi drar...