söndag 16 augusti 2009

Släktkalas för Ebba

Festerna avlöser varandra. I går kräftor (de var nog dåliga med tanke på hur jag mådde när jag vaknade) och idag kalas med tårta och fruktsallad med glass.

Vi går inte ifrån traditionerna utan ser till att bjuda på the same cake as every year - tårtan alltså. Det enda är utseendet ovanpå som garneras av respektive födelsebarn. I detta fall var det Ebba.

Här tar hon emot släktens ♫♫ Ja må hon leva...♫♫♫ med sin nya mössa, stickad av mormor, på hjässan.
Phusstt... så blåstes ljusen ut.
Den spännande stunden - paketöppningen - väntade hon med tills alla hade anlänt. Det märks att hon blir äldre. Tidigare hann hon inte byta rum efter att hon fått paketen i handen, utan öppnade paketen i hallen.


I morgon börjar Ebba i 5-an. Sista året på sin skola. Konstigt... Var tar tiden vägen?
Jag blir ju inte en dag äldre! Jag är ju lika purung fortfarande. Konstigt...


2 kommentarer:

ylvisen sa...

Ja jag fattar inte heller hur vi kan vara så unga och barnen så gamla!

Susanne sa...

Tack för kalaset och det underbart goda fikat!!!!!!!! Kram