torsdag 6 augusti 2009

Smärt julgris...

Ja, det var kommentaren från min kära Magnus när han läste min blogg.
Härligt stöd från min kära - smärt julgris!

Men det är ju klart. Det är bra att man inte har för stora mål med sina tankar om vikten och formen på kroppen. Att avsluta som en smärt julgris är väl inte fy skam det heller! Det är ju alltid en början.

I dag hade jag en "bra dag" och tänkte att jag skulle våga mig på att prova en av nedan visade tetror, fullspäckade med näringsämnen och som enligt texten skulle göra mig mindre hungrig.
Jag bytte ut lunchen mot en tetra....

Det var helt ok faktiskt. Med tanke på hur glad jag är i mat så var det här faktiskt MER än ok. Jag klarade mig till kvällsmaten utan att bli döhungrig, grinig m m. Jag fick inte heller den där dagliga paltkoman då man vill att alla barnen ska samlas framför tv'n så att jag kan få slumra lite till ljudet av Alfons, Bamse, Mora träsk.....

Sen kan man ju undra om det var dagsformen eller tetran.

Så mitt mål sätter jag, till att börja med, i nivå med att ha formen som en smärt julgris.

3 kommentarer:

ylvisen sa...

Ja men det är inte illa, en smärt julgris har jag aldrig sett!

Hur många gram kolhydrater/100 g är det i din tetra :) Undrar bara på kul och vill inte vara någon 2fröken duktig" :)

Kram!

Sussie sa...

Du, jag hänger med på det målet!! Smärt julgris - låter hur bra som helst :) Tack Magnus! Läste i morse att kräftor är jättenyttiga! Mycket protein, lite fett och nästan inga kolhydrater. De´du!

Susanne sa...

Oj, om man ändå fick känna sig som en smärt julgris... Bättre det istället för en pösmunk eller annat jobbigt. Det var väldigt kärleksfullt sagt tycker jag!!!
Kram